Mobiele apps voor Shops
Boost mobile loyalty and sales
Mobiele apps voor webshops
Apptonize transformeert webshops in mobiele shopping apps voor iphones/ipads (iOS) en Android smartphones. Zodat klanten met 1 duimklik de winkel kunnen binnenstappen. Om binnen enkele seconden te kunnen vinden, bestellen en betalen.
Doordat klanten optimaal mobiel worden bediend komen ze 2 keer zo vaak terug, en bestellen ze tot 3 keer meer.
Apptonize levert apps als Software as a Service (SaaS), op abonnementsbasis. Dankzij het Apptonize Flexible Design System kunnen custom apps van een uniek uiterlijk worden voorzien.
Lightspeed, Shopify, Magento2, Shopware en custom
Apptonize is geselecteerd partner van Lightspeed HQ, het grootste SaaS e-commerceplatform van Nederland en Shopify, het grootste SaaS e-commerceplatform van de wereld.
Apptonize ontwikkelt eveneens mobiele apps voor Magento2 en Shopware webshops.
Indien je webshop gebruik van een ander systeem kunnen we deze ook integreren, dankzij onze open backend-api. Neem contact op voor de mogelijkheden,
Wat mag je allemaal van Apptonize verwachten? Verken onze modules onderstaand.
App fundament
De basisblokken van elke excellente mobiele app die Apptonize levert..
App fundament: full native apps
Wij ontwikkelen ‘full native’ mobiele apps. Dat betekent dat ze gebruik maken van de technologie van de smartphones zelf (Android, Google en iOS, Apple). Hierdoor zijn de mobiele apps razendsnel en werken ze heerlijk soepel.
App fundament: Graphical Use Interface
Dankzij een glasheldere Graphical User Interface (GUI) zijn de apps erg plezierig in gebruik. Hierbij staan visuele aspecten voorop: uit onderzoek blijkt dat apps met name visueel worden gebruikt, en er minder in wordt gelezen.
App fundament: Navigatie
De logische navigatie zorgt ervoor dat je snel vindt wat je zoekt. Zelfs wanneer een mobiele app duizenden producten biedt, dankzij een meerlaagse menustructuur. Navigatie icons kunnen in zowel de boven- als de benedenbalk worden geplaatst. Voor custom apps wordt dit op maat ingericht.
Verfijning
Dankzij technische hoogstandjes snel vinden wat je zoekt.
Verfijning: filters
Wanneer vele producten of alternatieven worden aangeboden, helpen filter-opties om snel de juiste keuze te kunnen maken. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld een merk, categorie, prijs, gewicht, materiaal of kleur.
Apptonize heeft een eigen filtersysteem ontwikkeld waarmee voor custom apps filters op maat kunnen worden ingesteld, voor een optimale werking.
Verfijning: zoekmachine
Dankzij de ‘Googlisering’ van de samenleving zijn we steeds meer gewend geraakt aan ‘fuzzy search’. Oftewel: we typen in wat we zoeken en verwachten het daarmee snel te kunnen vinden. Dat stelt hoge eisen aan een zoekmachine, ook voor mobiele apps.
Apptonize biedt een hoge kwaliteit zoekmachine in de apps, waarbij op intelligente wijze al tijdens het typen suggesties worden gedaan. Daardoor is de zoekmachine ook snel in gebruik.
Ecom
Bestel en betaal in enkele seconden.
Ecom: geoptimaliseerde checkout
Als mensen snel en makkelijk kunnen bestellen en betalen, verkoop je meer. Om die reden heeft Apptonize veel aandacht besteed aan de inrichting van de winkelwagen, orderpagina en de afhandeling van de bestelling. Wanneer klanten al zijn geregistreerd kunnen ze in letterlijk seconden een bestelling plaatsen en een betaling verrichten. Daarnaast is het indien gewenst ook mogelijk als niet ingelogde gebruiker – gast – te bestellen.
Ecom: betaalmethoden in de app
Apptonize zorgt ervoor dat de betaalmethoden die de shop op de website biedt, ook in de app werken. Hierbij hoef je voor de app dus geen aparte Payment Service Provider in te huren. Dat scheelt tijd en geld.
Technisch gezien wordt bij een integratie met Shopify en Lightspeed gebruik gemaakt van de ‘checkout’ die deze systemen zelf aanbieden, via de partner-api. Een andere mogelijhkheid is dat Apptonize de betaalmethoden van de Payment Service Provider van de webshop, zelf in de mobiele apps integreert.
Conversie boosters
Haal het hoogste rendement uit je mobiele apps
Conversie boosters: wishlist
Je klanten kunnen producten die ze mooi vinden opslaan in een ‘wishlist’, een overzicht met hun favoriete items. Zodat ze deze bij een volgend bezoek direct terugvinden en kunnen bestellen. Niet alleen voor de klant handig, het zorgt ook voor hoge conversies.
De Apptonize wishlist wordt opgeslagen op de smartphone van de gebruiker. Hierdoor is deze niet alleen razendsnel, het zorgt er ook voor dat de wishlist ook kan worden gebruikt als iemand niet is ingelogd. Dat bespaart nieuwe gebruikers ergernis, waardoor ze eerder geneigd zijn lange termijn klant te worden.
Conversie boosters: Featured Products
Een goede shop biedt mensen de gelegenheid snel te vinden wat ze zoeken. Maar daar houdt het niet op. Slimme winkeliers kennen ook de kunst van de verleiding. Producten moeten in de etalage kunnen worden gezet, en worden aanbevolen. Apptonize biedt hiervoor een aantal instrumenten.
Op meerdere plaatsen op de homepage kunnen zogeheten ‘featured products’ worden aangeboden. Bijvoorbeeld om nieuwe producten onder de aandacht te brengen of om de uitverkoop een stimulans te geven.
Conversie boosters: Product Labels
Daarnaast is er de mogelijkheid om zogeheten ‘labels’ aan producten toe te kennen. Bijvoorbeeld om aan te geven dat een product tot de zomercollectie behoort, nieuw is, of duurzaam.
Zowel de Featured Products als de Product Labels worden beheerd via de Smart Content Manager van Apptonize. Deze zorgt ervoor zorgt dat de app wel veel dynamiek en verrassing biedt, maar dat je er als ondernemer toch geen omkijken naar hebt. Tijd is immers ook van belang.
Engage
Activeer de klant, personaliseer en blijf in dialoog.
Engage: pushberichten
Hoe word je top-of-mind bij je doelgroep? Niet meer via e-mail. Wel via de smartphone. Pushberichten verschijnen in het blikveld van app-gebruikers, op de momenten dat jij het kiest. Zo kan je mensen activeren.
Pushberichten met aanbiedingen, acties of nieuwe collecties zijn vaak succesvol. Conversies worden nog hoger wanneer doelgroepen worden gesegmenteerd op basis van interesses van de ontvanger, bijvoorbeeld op basis van merken of product categorieën.
Een liefhebber van Levi’s zal snel geneigd zijn te klikken op het bericht ‘vandaag 25% korting op alle Levi’s jeans!’. Nadat een klant op het bericht klikt toont de app direct de betreffende jeans. Een korte route richting een bestelling.
Engage: in-app messaging
Als een klant een winkel binnenloopt heeft de verkoper de mogelijkheid een klant aan te spreken, naar aanleiding van hetgeen de klant op dat moment doet. Bijvoorbeeld wanneer zij een product gaat bekijken of iets wil gaan afrekenen. In-app messaging is de digitale variant van dit principe.
Gebaseerd op de handelingen van de gebruiker kan worden ingesteld wanneer welk bericht verstuurd moet worden. Zo kan je bijvoorbeeld de klant attenderen op een bepaalde actie, of een tijdelijke kortingscode bieden die recht geeft op gratis verzending.
Engage: verlaten winkelwagen en andere slimmigheden
De engage-module van Apptonize biedt vele mogelijkheden. Zo kan bijvoorbeeld ‘s avonds om 20.00 uur een berichtje worden gestuurd naar iemand die kort daarvoor een item in de winkelwagen heeft geplaatst zonder te bestellen. Het is ook mogelijk om nieuwe app-gebruikers met een pushbericht te verwelkomen. Of om je meest loyale klanten via een pushbericht een cadeautje in het vooruitzicht te stellen.
Engage: personalisatie
Niet iedereen is hetzelfde. Behoeften en interesse verschillen. Daarom is het zo logisch dat het personaliseren van content direct leidt tot (sterk) hogere conversies.
Dankzij personalisatie kan de inhoud van een pushbericht of een in-app bericht worden afgestemd op het (koop) gedrag van de gebruiker in de app. Daarnaast biedt Apptonize de mogelijkheid om de content van de homepage van de app eveneens te personaliseren. Zo ziet elke gebruiker een andere selectie producten.
Hoewel de term ‘personalisatie’ anders doet vermoeden blijft de appgebruiker zelf wel anoniem.
Loyalty
Aan bestaande klanten verdien je het meest.
Loyalty: gratis cadeaus
Mensen zijn gek op korting, dat is waar. Maar een cadeautje draagt nóg meer bij aan loyaliteit. Het geeft mensen een goed gevoel.
Met de cadeau-module van Apptonize kan je zelf bepalen wat je cadeau geeft, vanaf welk bedrag. Gebruikers worden aangemoedigd hun besteding te verhogen om recht te krijgen op een bepaald cadeau. Daarnaast is het ook mogelijk om mensen uit te nodigen om meer te besteden om de producten gratis te mogen verzenden.
Branding
Compromissen zijn niet nodig.
Branding: je eigen app design
Heeft jouw website hetzelfde design als alle andere websites? Natuurlijk niet. Je Mobiele App verdient net zo goed ook een eigen uiterlijk.
Dankzij het Apptonize Flexible Design System kunnen we op detailniveau vele zaken aanpassen. Zoals kleurstellingen, fonts, icons, banners, menu’s, et cetera). Hiermee zijn we in staat om de look & feel van mobiele apps in grote mate te differentiëren
Branding: Apptonize Bespoke
Mochten de variaties van het Apptonize Flexible Design System niet toereikend zijn kunnen we echt gaan individualiseren met Apptonize Bespoke. Zonder dat we dan meteen alles vanaf de grond opnieuw hoeven op te bouwen, we blijven gebruik maken van de software die we al hebben ontwikkeld. Met alle bijbehorende voordelen (geld, tijd).
Branding: lookbook of showcase
Een mobiele app is een visueel medium. Aansprekende beelden zijn doorslaggevend voor succes. Om die reden biedt Apptonize de mogelijkheid tot het maken van een Lookbook of Showcase.
In een Apptonize Lookbook of Showcase kan een beeld met impact worden gerelateerd aan onderliggende onderdelen. Zoals bijvoorbeeld foto’s van modellen waarbij de kledingstukken afzonderlijk te bekijken en te bestellen zijn.
Controle
Sta zelf aan het stuur
Controle: Smart Content Manager
Apptonize houdt rekening met jouw beschikbare tijd. Hoe sneller hoe beter. Daarom laten we het managen van bijvoorbeeld product graag daar waar het is: in het ecommerce systeem. Zodat er voor de mobiele apps geen extra werk nodig is.
Wanneer content wel specifiek voor de mobiele apps moet worden gemanaged houden we het eenvoudig en slim. Smart, zogezegd. Hierbij kan je denken aan homepage banners, filters, featured products en de cadeaumodule.
Controle: Analytics en een Dashboard
Alle app statistieken zijn terug te vinden in Google Analytics. Nog mooier: je kan er meteen acties op baseren. app statistieken zijn te vertalen naar doelgroepen. Per doelgroep kunnen pushberichten en in-app berichten worden gedifferentieerd. Oftewel, een walhalla voor elke marketeer.
Om te voorkomen dat het de gemiddelde ondernemer gaat duizelen door de grote hoeveelheid beschikbare data, biedt Apptonize een beknopt dashboard met de belangrijkste app statistieken. Hierin vind je het aantal geactiveerde downloads, actieve gebruikers, de omzetten en conversies.
Controle: Open backend integratie
Mobiele apps staan vaak niet op zichzelf. Shopping apps zijn altijd geïntegreerd met een ecommerce systeem. Bestellingen moeten immers worden verwerkt en verzonden. Apptonize heeft een Plug & Play backend-integratie als geselecteerde partner van Lightspeed HQ en Shopify, twee vooraanstaande SaaS platformen wereldwijd. Beide platforms worden door Apptonize van harte aanbevolen.
Apptonize mobiele apps kunnen ook worden geïntegreerd met andere systemen. Dat kunnen ecommerce systemen als Magento of Woocommerce zijn, maar ook inhouse systemen. Om dat mogelijk te maken heeft Apptonize een eigen backend api. Een developer van Apptonize kan de gewenste integratie tot stand brengen. Het is daarnaast ook mogelijk dat je eigen developers aan de slag gaan met de api en de integratie realiseren. Ideaal als je eigen ICT afdeling hiertoe in staat is, of wanneer je graag werkt met de developers van je eigen bureau.
Alles is geregeld en blijft geregeld: Relaxed!
Jij hebt jouw business, wij de onze: het runnen van mobiele apps. We zorgen voor permanente beschikbaarheid. We zorgen voor upgrades. Je hebt er geen omkijken naar. Het is geregeld.
06–30851148
Ijsselkade 8
7201 HB Zutphen
Contact
neem contact op
© Apptonize Terms and Conditions Privacy Policy